Sosyal Medya Reklamları
Dünya’da reklamcılık denildiğinde ilk akla gelen şey kaç farklı insana erişebildiğinizdir. Bugün yalnızca Facebook’ta 1.5 milyara yakın kişi aktif olarak yer almaktadır. Bu rakam, dünyanın en fazla izlenilen TV kanallarından daha fazladır. Ayrıca bir insan ortalama 1-1,5 saatini TV önünde geçiriyor iken; sosyal medyada aktiflik gün boyu devam etmektedir. Dolayısı ile TV’de çok önemli olan “prime time” gibi bir kavram sosyal medya reklamcılığı için çok da anlamlı olmayabilmektedir.
İnsanlar gün içerisindeki aktivitelerini, anılarını, mesajlarını, fotoğraflarını ve daha birçok içeriğini sosyal medya kanallarında paylaşmaktadır. Tüm bu verilerin çeşitli sosyal medya platformlarında toplanması ile birlikte büyük veri oluşmakta ve bu veriler ışığında insanlar tüketici sınıflarına ayrıştırılabilmektedir. Alışveriş yapmayı sevenler, yatçılığa ilgi duyanlar, evcil hayvanlara ilgi duyanlar, kadın giyim ile ilgilenenler ve daha birçoğu… Tüm bu sınıflar bizim sosyal medyada yer alan davranışlarımız neticesinde oluşturulmuş ve doğru mesaja sahip reklamlar ile hedeflenerek doğru sonuçlar alınabilmektedir. İşte bu yüzden sosyal medya reklamları tüm markalar için olmazsa olmaz bir pazarlama aracı halini almıştır
Sosyal medya reklamcılığının avantajları şunlardır:
Türkiye’de reklam için popüler olarak kullanılan sosyal ağları da şöyle listeleyebiliriz:
+90 216 999 87 11